Veras official renders -winter
هوش مصنوعی

نگاهی به EvolveLab Veras، افزونه رندر مبتنی بر هوش مصنوعی Revit

ابزارهایی مانند Midjourney و DALL-E می‌توانند آثار هنری شگفت‌انگیزی را با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کنند، اما خروجی این ابزارها تنها یک تصویر است، EvolveLab Veras به عنوان اولین ابزار رندر مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدل‌های BIM ایجاد شده در نرم‌افزار Revit، کار متفاوت و پیچیده‌تری را انجام می‌دهد.

ادامه مطلب
تایپوگرافی کمپین Nike به‌نام Play New
گرافیک

8 ترندی که ممکن است در سال 2022 بیشترین تأثیر را بر دنیای طراحی گرافیک بگذارند

در شرایط عادی، دنیای طراحی به این سرعت تغییر نمی‌کند. به عنوان مثال، ترند لوگوهای هندسی و مینیمال فقط به یک سال محدود نشد، از 2010 میلادی شروع شد و در طول آن دهه نیز ادامه داشت. با این حال، آن‌چه که ما در حال تجربه‌ی آن هستیم، فاصله‌ی بسیار زیادی با «زمان‌های عادی» دارد. تمام آن هرج و مرج و عدم قطعیت‌ها، بسیاری از جنبه‌های طراحی را در جهت‌های کاملاً متفاوتی به حرکت در می‌آورد. گاهی با سرعتی که ما به‌سختی متوجه وقوع آن می‌شویم.

با توجه به این موضوع، دیدگاه‌های هنرمندان پیشرو در دنیای طراحی را گرد هم آورده‌ایم تا به ما کمک کنند تا درک کنیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است و چه چیزی ممکن است در طول ۱۲ ماه آینده اتفاق بیفتد. در ادامه‌ی این نوشتار، نگاهی به 8 ترندی که ممکن است در سال 2022 بیشترین تاثیر را بر دنیای طراحی بگذارند، می‌اندازیم.

ادامه مطلب
گرافیک

درک تئوری رنگ: چرخه رنگ (دایره رنگ) و پیدا کردن رنگ‌های مکمل

لوئیس گونزالز، طراح ارشد برند InVision، یک تمرین برای شما دارد: به رنگ قرمز فکر کنید. چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ شاید احساساتی مانند عصبانیت، اشتیاق، رسیدن به نهایت انرژی یا شاید علامت توقف و تصویری از گونه‌های سرخ. ممکن است این‌ها افکار و احساسات دقیقی که در شما ایجاد شده‌اند، نبوده باشند، ولی احتمالاً شما هم رنگ را با عواطف، ایده‌ها و اشیاء خاصی مرتبط کردید. شما تنها نیستید: این یک تجربه جهانی انسانی است و ابزاری قدرتمند است که می‌توانید به عنوان یک طراح از آن استفاده کنید. درک این‌که انتخاب رنگ فراتر از ترجیحات شخصی است، می‌تواند به شما کمک کند نه‌تنها قابلیت استفاده از محصول را بهبود ببخشید، بلکه حتی از نظر روانی بر کاربران خود تأثیر بگذارید.

ادامه مطلب
کرونا یا ویری؟
انجین‌ها

موتور رندر کرونا بهتره یا ویری؟ مقایسه‌ی رندرهای داخلی

کرونا بهتره یا ویری؟ این سوال معمولاً برای کسایی که به تازگی تصمیم گرفتن که طراحی کردن و رندر گرفتن رو یاد بگیرن پیش میاد، توی این پست، از نتیجه‌ی مقایسه‌ی آنتونیو بوسی، آرتیست ایتالیایی استفاده شده، این مقایسه با وجود حجم کم، تقریباً همه‌ی جنبه‌های لازم رو در نظر گرفته. رقبای قدرتمندی واسه تصاحب تاج پادشاهی انجینای رندر واسه کارای معماری وجود داره، به نظر می‌رسه که ویری داره بعضی از کاربراش رو به کرونا می‌بازه، نتیجه‌ی موفقیت کرونا چی می‌تونه باشه؟

ادامه مطلب
بالا